Cuti-cuti Malaysia

Wednesday, November 5, 2008

MY DEAR... DEAR LIL BOY...

GUESS wut! Baru sekejap tadi something happened... I would say 'funny' but 'pity'. My dearest son, Iman mengigau dalam tidurnya. Hah!!!! Biasa la kan... budak-budak kalau siangnya kuat sangat main, penat, sampai ke malam la terbawak-bawak.

Yg bestnya tu, aku memang jenis suka menyakat (dari kecik sampai dah jadi mak org pun tabiat satu ni tak leh buang). Selalunya yg jadi mangsa, my hubby la. Sometimes Iman pun kena jugak, cuma tak best sgt sebab dia tak leh nak bagi respons yg diharapkan! Haha... ok back to the story. Masa tu aku tengah ngadap pc, baru nak start kerja yg sorang 'ratu cantik' ni bagi kat aku. Biasalah, aku ni memang sentiasa dijadikantempat rujukan! Anak aku dah lama lena... my hubby tengok tv, baru nak landing. Then suddenly... Iman (anak aku ler) hulur tangan dia. Mata pejam tu. Dah hulur tangan, dia boleh cakap la pulak. lebih kurang gini la dia ckp.. "ukak laa ayah... ukak niii!" tah hape yg dia suruh bukak tak tau ler. Hubby aku yg kebetulan dok sebelah dia pun apa lagi.. melayan laaa. "Bukak apa iman?" Aku yg terdengar 'dialog' diorang tu dari dalam bilik, terus meluru keluar. (err... we all mmg suka tidur kat ruang tamu... nyamannnnnn rasanyaaa daripada tido dlm bilik tido yg agak lemas ) Aku tengok hubby aku dok 'melayan' Iman bercakap. Yg bestnya, anak aku kept on talking!! Bila ditanya, dia jawab... So aku yg mmg suka nyakat ni rampas baton from my hubby. Turn aku pulak layan ngigau Iman. Berikut la lebih kurang dialog aku ngan Iman:
  • Iman nak makan ke?
  • Dah makan laaaa!! (dengan nada agak marah dan muka yg berkerut2 w/pun mata tutup!)
  • Habis, iman nak bukak seluar ke ni?
  • (angguk...)
  • (last2 aku nyanyi kat telinga dia... lagu 'favourite' dia, nyanyian Aizat) Harus nyatakan kubiarkan engkau pergi... sampai ler ke korus....[lirik mmg taram je]
  • (Caya tak... Iman boleh ikut aku nyanyi dengan pelat dia yang kelakar tu dgn mata yg still pejam!) Arus natakan uiarkan ekau pegi...
Gila lawakkk! Hubby aku dah gelak... tapi at the same time dia suruh aku stop. Aku dah gelak guling2. Oh my! Pity boyyyyyy... dah la pagi tadi dalam kereta pun si kecik tu buat lawak. Mulut dia mumbled the same song without its appropriate melody... lepas tu suddenly terus dia nyanyi korus. Then only aku dapat tangkap lagu apa my dear boy tu nyanyi... hubby aku geleng2 kepala dengan telatah dia. adoiiii haiii! Itulah satu-satunya permata hatiku. Keletahnya cukup membahagiakan aku dan suami. :)

1 comment:

♥ SuGuS ♥ said...

Nak pinjam iman yg comel bleh tak? hehehe.. if x bagi ingat nak kidnap sajerrr.. oopss, lari!!!

*wink*

ps: teringat2 cara iman ckp, "auntie... nak kelor!" eleleleh, comel giler..